[영어공부] What do I need to do? 내가 뭘 해야 하지?

Posted by 꿈디렉터
2015. 3. 26. 00:09 꿈디렉터/영어공부


[영어공부] What do I need to do? 내가 뭘 해야 하지?


오늘부터 영어공부를 시작해보려고하는 꿈디렉터 입니다.

영어 활용 패턴편을 공부를 하려고하는데, 마땅히 글을 적을 곳이없어

저의 보금자리이자 어쩌면 일상을 적을수 있는 이곳에서 영어공부를 해보려구요


패턴 질문


What do I need to buy? 내가 뭘 사먹어야 하지?

What do I need to eat? 내가 뭘 먹어야 하지?

What do I need to wear? 내가 뭘 입어야 하지?

What do I need to write about? 내가 뭐에 대해서 써야 하지?

What do I need to to throw away? 내가 뭘 버려야 하지?


패턴 대답


You need to buy toilet paper 화장지를 좀 사야해

You need to eat low-fat food. 살 안찌는 음식을 먹어야 해

You need to wear a suit. 정장을 입어야해

You need to write about you studied English 너가 공부한 내용에 대해 써야해

You need to throw away everything in your room 너의 밤에 있는 전부를 갖다 버려야해


패턴 응용하지


What do i need to do?

You need to lose a few pounds.


내가 뭘 해야 하지?

넌 몇 파운드 빼야겠다. (살을)


What do I need to apply to your school?

You need to prepare your transcripts


입학에 필요한 것이 무엇이 있을까요?

성적증명서를 준비해야합니다.


What do I need to do first?

You need to the most important thing first


내가 뭘 가장 먼저 해야할까?

너는 가장 중요한 것을 가장 먼저해야 돼


What do I need to bring?

You need to bring your writing materials.


내가 뭘 가져와야 할까?

너는 필기도구를 가져와야 돼


What do I need to cook for them?

You need to cook your speciality.


내가 그들을 위해서 무슨 요리를 하는게 좋을까?

너가 가장 자신있는 요리를 해봐